Het is zover

 


Vreemd, plots is die drive er weer. Nu zien dat ik daarin goed afstem met mijn intuïtie en mezelf niet voorbijhol of uithol. Gewoon doen en ontdekken en voorstellen creëren: tot beweging en groei.

Terug naar mijn corebusiness, het werken met en vooral voor vluchtelingen: voor de mens gevlucht van tirannie, corruptie, discriminatie en het uitzichtloze van de situatie in hun land. Die net als elke andere mens evenveel kansen verdient op ontwikkeling.

Ik werkte in asielcentra, ik vertelde er over in een documentaire en zorgde mee voor het aanbod van Nederlandse lessen voor nieuwkomers in Noord-Limburg (met de komst van de noodopvangcentra) en nu, nu ga ik terug de werkvloer op. Ik ga met de nieuwkomers en met zij die lessen geven aan vluchtelingen (op alle niveaus) in dialoog.  Om zo te bekijken hoe we zowel het onderwijsaanbod als de inclusie daarrond concreter en behapbaarder kunnen maken. Die signalen en voorstellen wil ik uiteindelijk doorgeven aan de betrokken kabinetten. 

Zo, morgen start ik als deeltijds onderwijsmedewerker voor Vluchtelingenwerk Vlaanderen. Niet alleen, gelukkig word ik bijgestaan door een ervaren onderwijscollega en een heel dynamisch team.

Er is werk aan de winkel, laat de verhalen en uitdagingen maar komen.

Reacties

Populaire posts

Contact

Naam

E-mail *

Bericht *