Nieuwjaarswens


Ik wil u bezingen.

Ik doe het met woorden
in kleine korte zinnen
ik noem het niet dichten
- want dat verkoopt niet


ach, wat ik zeggen wil
is dat u me beroert
bij elk klein toegelaten woord
als een slag van een oude molen

 

dus sta op en doe van die dingen
die ieders hart bekoren
en zacht herinneren aan de weg
van bij jouw geboorte u aangeboden

 

Lieve, lieve muze mij
stop met wroeten in die poel
gooi die oude batterij opzij, kijk omhoog
en geniet van de zee die wriemelt aan je voeten


want daar waar aarde en hemel dichtbij
zool en kruin plagen, kan jij je ontplooien
- zonder anderen te storen of te willen behagen
wees dus groter en schoner dan dat klik-ikje 


vergeet al die on- en offline zever
en ga, ga, onbezonnen en zonder vrezen
met een glimlach voor duizenden

door die donkere dagen, stralend licht

en zing, zing – zoals alleen jij dat wil!

 

 


 

 

 



Reacties

Populaire posts

Contact

Naam

E-mail *

Bericht *