Sterk Water


ik stroom langsheen je lijf en zoek me een betekenis
in je zompig verbrokkeld brein dat steeds meer vlucht
naar machinale zingeving en kortstondige bevrediging

zoals je dorst vanbinnen naar elementen
die al langer bestaan dan je verzonnen
idiotie en bijhorend nihilisme

ik vraag je laat het wegdrijven uit dat hoofd
en het gedrag vertaald in bits en bytes
laat me je gehaan en gehinnik uitdrijven

eeuwen zitten binnen in mij
één druppel van mij over je wangen
betekent meer dan al die quotes in likes

 

gevangen

één druppel dat naar boven stijgt
verlost je van meer dan duizend klachten
want dag na dag verlies jij deze strijd

geef je over aan mijn aardse formule
desnoods met whisky, een blokje ijs
en wat weeïge klanken in de stroom

van het, niet meer tegenhouden
het niet meer moeten zijn,
geef jezelf terug 

 

aan
je ik
voorbij

 

 

Still uit Ballade van een soldaat (film uit 1959)

Reacties

Populaire posts

Contact

Naam

E-mail *

Bericht *