Schrijfweekend Dalca II




Ik had eerst een halve dag nodig om me terug in te werken. Hoofdstukken herlezen en zien waar het nog klopte. Aanvullen, herschrijven en herlezen in Dalca II, Bloedverwanten. Na er een tijdje uit te liggen, want het scenario had de laatste tijd voorrang, moet je er echt wel weer inkomen. Op zich niet zo slecht omdat door de afstand die er nu gegroeid was je sneller de onlogische dingen er uithaalt en terug focust op de essentie van het verhaal. Kort na de middag kon ik weer verder en startte de eerste woorden van nu al hoofdstuk vijftien. Die eerste zinnen die echt zin maken zijn steeds het moeilijkste, maar eenmaal vertrokken komt de rest al snel vanzelf. En dat geeft een kick, een kleine mentale adrenalinestoot. En daar doen we het dan voor, voor de kick, de fun en de taal, op alle mogelijke niveaus.

's Avonds keken we film. Monsters, een alienfilm dat zich in het nu afspeelt, gemaakt in 2010. Een voor mij tot nu onbekende film. Een film die me verraste omdat ik ervan uitging dat het de zoveelste monsterfilm zou zijn. Maar het was veel ingetogener. Niet overdreven en goed gekozen special effects met een intiem verhaal. 







Reacties

Populaire posts

Contact

Naam

E-mail *

Bericht *