Götenburg development Workshop



Workshopweek Sources2

Ik was zenuwachtig vlak voor vertrek. Eindelijk was het zover, in’t buitenland en volledig afgezonderd met een bende zielsgenoten echt denken en werken rond scenarioschrijven. Diep gaan dus. Nu vlak voor het vertrek zou ik me focussen, op het schrijven en het ten volle beleven van deze 10 daagse.

Dag 1 - donderdag
Tegen de middag kwam ik aan in de luchthaven te Zaventem, mijn eerste thuishaven. De stad waar ik als kind nog woonde en ik ’s morgens de vliegtuigen over zag vliegen terwijl ik door mijn moeder op haar bromfiets naar de kleuterklas werd gebracht. Zaventem, een verhaal van reizen, vluchten en thuiskomen. Een verhaal dat misschien nog verteld moest worden, maar er nu niet toe deed, nu was ik er om samen met vriend Johan aan Jasper te werken, het filmscript dat een extra impuls kon gebruiken.

Na een vlucht van ongeveer anderhalf uur landden we in Gotenburg en werden we opgewacht door
de chauffeur van het hotel. Het was avond toen we aankwamen. Een prima sober ogend afgelegen conferentie hotel, dat door de vele smalle gangen een beetje aan “The Shining” deed denken. Een eigen kamer. Goed om tot rust te komen. Vlakbij een meer. Mooi.
Een welkomstdiner als start. De wijn pokkeduur, één glas rode wijn, 10 euro, dronken zou ik er niet worden. Eerste kennismaking met de participanten. Goede indruk. Te moe om meer te schrijven.

Reacties

Populaire posts

Contact

Naam

E-mail *

Bericht *