19/01
Het is fijn om ook aandacht aan de dialogen te schenken. Informatie en conflict meegeven
zonder expliciet te worden. Vooral ook het conflict, al is er maar een kleintje
dat je in iedere scène steekt geeft al wat dynamiek; het werken met subtekst in
je dialogen is daarbij een heel dankbaar middel. De vechtscènes laat ik liefst
aan Johan over. Maar als het in mijn deel aan bod komt, dan laat ik ook mijn
fantasie gaan. Dan nog werkt Johan ze vaak verder uit, meer blood and gore dus.
Kort na de middag vertrok ik. Rust op de trein, schrijven en als het niet echt meer gaat lezen.
‘De onzichtbare steden’ van Italo Calvino. Een pareltje waarin Marco Polo aan een Tataarse keizer verhalen vertelt van de steden die hij bezocht. De ene beschrijving na de andere volgen zich op met zinnen van soms wel twee bladzijden lang. Prachtig en gedetailleerd omschreven als een poëtische ode. Een uniek stukje literatuur.
Kort na de middag vertrok ik. Rust op de trein, schrijven en als het niet echt meer gaat lezen.
‘De onzichtbare steden’ van Italo Calvino. Een pareltje waarin Marco Polo aan een Tataarse keizer verhalen vertelt van de steden die hij bezocht. De ene beschrijving na de andere volgen zich op met zinnen van soms wel twee bladzijden lang. Prachtig en gedetailleerd omschreven als een poëtische ode. Een uniek stukje literatuur.
Halte thuis. Deze
schrijfweek was iets korter dan anders, de kerk in het midden houden, ze volgen
elkaar nu ook sneller op. De deadline van het najaar zou wel moeten lukken. We
zitten nu al aan een negentigtal pagina’s en 8 hoofdstukken. Volgende keer
meer.
Reacties
Een reactie posten