Dimensies

De crisis suddert voort, het zet van alles in beweging, het moet zo. Het is zo. Ik ga mezelf niet verdoven. Ik leef en zwem met de bandjes mij meegegeven. Ik zit in de storm en spartel. Maar het mag. Ik beleef de emoties en de valkuilen zoals ze zijn. Ik heb geen angst meer. Ik spring en val.  

 

 


 

 

Ik heb mijn ontslag gegeven uit het middenkader waarin ik genesteld zat en zoek nu verder. Ik zoek naar werk en leven in balans en laat mijn tijd niet meer bepalen door anderen, want het is niet omdat je voor een ander werkt dat je maar moet doen wat die ander van je verlangt, net zoals in een relatie. 

 

Jij bent jij en niet wat die ander wil of verwacht. Je doet je best omdat je in iets gelooft of iemand graag ziet. Tegelijkertijd ben je wie jij bent met heel je bagage waaruit je af en toe iets gooit en waar soms tegen wil en dank iets uit op-popt dat je niet had verwacht. Maar goed, dat mag. Leven leert. Dat is je belangrijkste onderwijs als individu.

Ik heb me nu voor een week afgezonderd in Nederland. Om alles op een rijtje te zetten en rust te vinden in dat overactieve brein van me en in die mallemolen van emoties. Schrijfsels vloeien uit mijn hand en dat doet pijnlijk goed.

 

Er is vooruitgang, zoals Gorki zong. Want alles beweegt en God wat hou ik van beweging.

 

Ik neem afscheid. Van mensen, van het verleden en van stukjes van mezelf die niet echt waren. So long.

 

Ik spring.
Ik val.

Ik sta op. 

Ik ga verder.

Ik doe wat ik graag wil doen en zoek daarin evenwicht, in leven, liefde en werk. 

 

Elke god-niet-te-vergeten-dag opnieuw.

 

 

 



 

 

 

Reacties

Populaire posts

Contact

Naam

E-mail *

Bericht *