Shrijven op verplaatsing


Guesthouse Writing


Vanuit Eindhoven reisde ik met de trein en de bus naar Noord-Scharwoude. Ditmaal geen schrijfweek bij Johan, maar ergens apart. Alleen in het guesthouse van het Geoffrey Donaldson Instituut. Iets wat me laatst aangeboden werd door de eigenaar, Egbert. En dat nam ik nu in dank aan.

Alleen omdat het tijd is dat ik ook mijn eigen bundels afwerk. Een met kortverhalen, waarin dat van de Stand Up Comedian de grootste brok zal worden en een nieuwe dichtbundel. Ik moet het, zo voelt het althans. Ik wil het. Ook al is het razenddruk en heb ik niet echt het geld om de artiest op locatie uit te hangen. Toch doe ik het. De decadente schooier. Ooit zullen deze afzonderingen, dit ogenschijnlijk egocentrische werk, iets afdoen. Het is nu eenmaal eigen aan schrijven, voor mij toch. De afzondering zoeken en in je eigen wereld een wereld creëren die hopelijk ook andere werelden opent voor de ander. Omdat je nu eenmaal wil vertellen, niet alleen omwille van jezelf, maar omwille van het verhaal, de woorden, de beelden dat wat ons raakt en ook weer tot mens maakt.
Kort na de middag kwam ik aan en werd me meteen de sleutel van het appartement overhandigd. Tegen dat het avond was had ik het laatste hoofdstuk van SUC afgewerkt en een nieuw gedicht klaar, geïnspireerd op mijn zwem- en schrijfervaringen.







Reacties

Populaire posts

Contact

Naam

E-mail *

Bericht *