Verhalende keuzes maken


Dag 3 – Verhalen en vormen in een hittegolf gegoten

Boven de veertig graden onder het dak op m’n kamertje, met ramen en deur open en halfnaakt  in slaap vallen om te ontwaken in een sauna, nog steeds halfnaakt en alleen weliswaar. Geen harem aan rondborstige vrouwen die zich naast me schaarden, dat kan alleen in een Russ Meyer filmscenario (als hij al met een scenario werkte).
Daarna naar het kantoor, zelfde routine als gisteren. Morgen zijn wij met ons script aan de beurt. Het gaat vlotter vandaag. Ik voel me fitter, wat normaal is. Ik sliep iets langer en had geen zware fysieke en emotionele dag achter de rug. Eerst wordt er over het algemeen gevoel van het script gesproken, wat er goed aan is en wat er eventueel aan mist. Daarna gaan we meer in op de details. Om beurten en tegelijk elkaar aanvullend, dat werkt goed. Tegen 17 uur waren we klaar.

Duidelijk is dat er toch nog steeds aan structuur moet gewerkt worden en dat je door keuzes te maken je verhaal verder helpt.  Keuzes die je beter kan maken wanneer je je personages goed uitwerkt:

1. doelen geeft
2.  background (een verleden)
3. en motivaties om iets wel of niet te doen.
4. Tot slot dramatische ironie. Een handig hulpmiddeltje om een personage nog meer te tekenen en je boodschap inpakt te geven. Het geeft je verhaal meteen een extra laagje.

Goed, tijd om iets te eten te zoeken. Hopelijk kan ik Johan overtuigen om ergens anders te gaan eten, buiten ’t hotel. We zijn toch maar in’t hotel gaan eten, de pizzeria die we in gedachten hadden was gesloten en ver wilden we niet meer gaan, te warm, te vermoeid, dus werd het een Filipijnse garnaalburger, goed, maar weinig. Iets wat wij in België zouden krijgen als salade bij ons hoofdgerecht.

Later die avond, twee graden koeler. Een kleine wandeling gedaan, naar de Westbahnhof. Wat me opvalt is dat er hier veel mooie vrouwen rondlopen, losjes gekleed - het voordeel van dit soort temperaturen - en klein geschapen, echt kleine borsten. Niet dat het niet mooi is, alleen ben ik in mijn omgeving andere formaten gewoon. Tja, prachtig toch, zo verschillende culturen.

Reacties

Populaire posts

Contact

Naam

E-mail *

Bericht *