17/01



Afhankelijk van hoe lang ik ’s nachts nog doorwerk, sta ik meestal elke schrijfweek op rond 8u00, zodat ik in de voormiddag al zeker van 9u00 tot 13u kan werken. Zo deed ik het ook vandaag. Tegen dan was het extra hoofdstuk opnieuw nagekeken en paste ik de scènes aan in de volgende hoofdstukken. Doordat zo’n verhaal, ook al leg je op voorhand van alles vast, toch steeds een eigen leven begint te leiden moet je telkens weer je puzzel opnieuw leggen.
Daarna kijkt Johan  het na en dan zullen we samen zitten omdat Victor nu plots niet meer als een deus ex machina opduikt tijdens hun zoektocht, maar ook een echt eigen verhaal krijgt.
Dit plotworstelen lieten we voor morgen want in de namiddag wilde ik naar Leuven, mijn nieuwe kapotte gsm laten maken in een erkende Telenet winkel, de enige optie blijkbaar als
je zo’n abonnement online pakt. Zonder wagen was het nog niet zo’n evidente rit.
Tram, metro en dan de bus tot in Leuven, dat was het goedkoopste. Door het vele bochtenwerk onderweg kon ik me nauwelijks focussen en bleef het bij stilletjes door het vensterraam naar buiten kijken en mensen observeren, ook een beetje schrijfwerk dus.

In de Telenet winkel zei men dat ze het toestel moesten opsturen en dat het wel drie weken kon duren. Dus, weg GSM, weg direct contact met de buitenwereld, via Johan
 kon ik gelukkig de thuishaven nog waarschuwen. Er is nog steeds Skype of Facebook of email indien nodig. Goed, er zijn erger dingen, veel erger dingen dan dat. Thuis heb ik nog m’n oude gsm en tja buiten bellen doet hij niet veel anders, maar als ik me niet vergis was dat wel de basisdoelstelling van een telefoon?
Na nog de Fnac binnen te vallen en snel wat koopjes mee te pikken keerden we terug en maakten een vegetarische pasta die we op hun beurt te lijf gingen met een flesje rosé.

Reacties

Populaire posts

Contact

Naam

E-mail *

Bericht *